Hrvatski proizvođač električnih automobila već godinama sarađuje s proizvođačem električnih baterija iz Kine, no optužbe za prisilni rad primorale su ih na raskid ugovora.
Rimac Automobili odlučili su da raskinu saradnju s kineskim proizvođačem baterija Camel Group, ukazujući na američke optužbe o prisilnom radu manjinskih Ujgura u pokrajini Xingjang.
Prošlog avgusta SAD su zabranile uvoz robe Camel Groupa i Chenguang Biotech Groupa, proizvođača začina i ekstrakata, u okviru nastojanja da se iz američkih nabavnih lanaca eliminiše praksa prisilnog rada.
Peking je odbacio optužbe.
Godine 2017. kineski proizvođač baterija uložio je u Rimac grupu 30 miliona evra, što mu je u tom trenutku osiguralo drugi po vrednosti udeo u hrvatskoj kompaniji. Godinu kasnije, dogovorena je gradnja zajedničke fabrike električnih motora i baterija u Kini.
Camel i Rimac planirali su da ulože 158,2 miliona dolara u fabriku u Xiangyangu, u pokrajini Hubei. Hrvatska kompanija trebalo je da osigurata pet miliona evra, znanje i tehnologiju, što bi joj osiguralo udeo od 40%, a ostatak novca pribavila bi kompanija Camel.
Kineska kompanija bez komentara
Nedavno je Rimac grupa, u izjavi za nemački poslovni list Wirtshaftswoche, potvrdila da je „primila na znanje optužbe o prisilnom radu u Camel grupi“.
Camel po navodima hrvatske kompanije prihvata načela odgovornog i etičnog poslovanja, naveli su u Rimac grupi, dodavši da zajednički projekt nije operativno aktivan od 2022. i da je „trenutno u postupku gašenja“, citira nemački list.
Kineska kompanija nije bila odmah dostupna za komentar, prenosi Aljazeera.
Nedavno je veliki broj automobila nemačkih marki Audi i Porsche, deoničara Rimac Automobila, zaglavio pred američkim lukama zbog carinske provere delova proizvedenih u zapadnoj Kini koji podležu zabrani uvoza zbog sumnji u prisilni rad, prenosi Hina.
Izvor: Aljazeera
Foto: YouTube printscreen