Priča o rušenju Beogradske autobuske stanice kako bi projekat Beograd na vodi „napao“ i jednu od poslednjih neizgrađenih parcela na prostoru između Starog mosta i mosta Gazela, polako se pretvara u seriju zabavnog sadržaja ili nešto nalik utakmici.
Gradski sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove sada vodi 3:0 protiv investitora, jer je pre pet dana i treći put rekao „ne“ zahtevu za izdavanje lokacijskih uslova radi rušenja Beogradske autobuske stanice i podnošenja zahteva za građevinsku dozvolu kako bi počeo gradnju stambeno-poslovnog kompleksa na tom prostoru.
Više od pet meseci Beograd na vodi pokušava da dobije uslove, ali redovno pravi greške zbog kojih ih Sekretarijat vraća na popravni i doradu dokumentacije.
Ovog puta, da li možda i zbog zasićena zbog još jednog čitanja zahteva, iz Sekretarijata su se potrudili da investitoru još jednom napišu šta tačno treba da uradi kako ne bi napravio novu omašku, jer teško je očekivati da uskoro neće uslediti podnošenje i četvrtog zahteva.
Šta može da uradi 11 kvadrata
Ponovo se Beogradu na vodi desilo razmimoilaženje podataka koje Sekretarijat vidi kao problem. Naime, u projektu preparcelacije površina na kojima je planirana gradnja, predviđeno je da nova parcela ima površinu od 28.132 metra kvadratna. Međutim, u priloženom Idejnom rešenju navedena je površina od 28.143 kvadrata ili 11 više. Sekretarijat traži obrazloženje ovog neslaganja.
Grad insistira i da se predvidi prostor u širini od 10 metara kao zeleni pojas jer je to obaveza prema planskom dokumentu.
Sekretarijat daje uputstvo i kako je potrebno definisati redosled izgradnje ovog kompleksa i navesti da faza 1 predstavlja prvi deo radova na fazi 2 i 3 „po Lex specialis o Beogradu na vodi“, a da je faza 4 uvod u izgradnju faze 5, 6 i 7. Takođe, neophodno je navesti koje potrebe će zadovoljiti dve predviđene garaže.
Nadalje, još jednom se u zaključku o odbijanju pominju terase u prizemlju stambenih zgrada i površina oko njih. Sekretarijat traži da se jasno odvoje te dve stvari i da se ne planira direktna veza terasa sa zajedničkim zelenim i slobodnim površinama unutar bloka.
Tu su i tehnički zahtevi kao što je označavanje granice građevinske parcele ili, na primer, jasno označavanje koje su zelene površine na tlu, a koje su na krovu garaže, kao i koji su glavni pešački ulazi u kompleks i gde su ulazi u lokale u zgradama.
Rešenje potpisuje v.d. zamenika načelnika Gradske uprave Marko Kulić.
Beograd na vodi još uvek ne nudi buduće objekte na prostoru stanice
Beograd na vodi ima praksu da na svom sajtu unapred oglasi zgrade čija izgradnja još nije počela, a jedna od njih našla se tu i pre nego što su dobijeni lokacijski uslovi za gradnju.
Primera radi, na sajtu se može videti kakvi su stanovi u ponudi u zgradi BW Rima sa 26 spratova i 198 stanova, koja će se tek graditi na prostoru između Ložionice i tržnog centra Galerija. I za ovu zgradu, Beograd na vodi je dvaput odbijen za lokacijske uslove. Treći pokušaj je bio uspešan tako da će investitor sada moći da uđe u proceduru za dobijanje građevinske dozvole za Rimu i još dva objekta planirana na tom prostoru (od 17 i 11 spratova).
Takođe, moguće je registrovati interesovanje za stanove u zgradi BW Bella koja će nići pored tržnog centra Galerija iako ni tu radovi nisu daleko odmakli, a predviđeno je da ima 20 spratova i čak 307 stanova. Deo stanova, prema informacijama sa sajta, već je rasprodat.
Slično je i sa zgradom BW Victoria koja će se nalaziti na parceli pored Starog mosta, na obali Save. Iako nije iskopano zemljište ni za temelje, poznato je da će imati 16 spratova i 260 stanova i već neko vreme moguće je iskazati interesovanje za kupovinu.
Međutim, zgrade predviđene na prostoru Beogradske autobuske stanice nisu još vidljive na sajtu u delu nekretnina u ponudi.
Izvor: Forbes Srbija
Foto: YouTube printscreen