Kada je stigao moj električni Fiat 500, nisam uspeo da uđem u njega nekoliko dana, i to ne samo zbog obilnih kišnih oluja koje smo imali te nedelje.
Smatrao sam da je 500e vizuelno šarmantan – sve crveno je dobar početak – mašina veličine kikirikija izgledala je kao da bi mogla biti zgnječena od bilo čega oko nje na prometnim autoputevima oko Jonkersa, gde sam boravio.
To je isti problem koji sam imao sa jedinim Sparkom koji sam testirao davno i zakleo se „Nikad više“.
Dovoljno prostran
Ipak, morate se suočiti sa realnošću. Tako sam jednog jutra pozadi ubacio psa teškog 35 kilograma, sa posebnom presvlakom za sedišta, i krenuo.
Čim sam stigao do kraja bloka, zavoleo sam Fijat 500e. Unutrašnjost je bila dovoljno prostrana, prvo za mene, ali i za psa.
Za razliku od drugog vozila koje sam imao, gde pas jednostavno nije mogao da se smiri ili sedi mirno, ponekad i do dva sata, ona je jednostavno sedela, budna tokom cele vožnje.
Druga stvar koju sam zavoleo bila je to što, kao u MX-5, jednostavno možete brzo da se krećete oko svake prepreke, tiho. Treba da napravite zaokret? Ne razmišljate o tome, samo učinite to.
Simpatičan automobil
Takođe ste dobrodošli svima u saobraćaju. Biti manji i simpatičan auto može imati svoje prednosti u saobraćaju. Niko na putu nije bio nametljiv ili pun nepoštovanja.
Sada, nedostaci. Domet od 225-240 kilometara je veoma nizak. To ne bi trebalo da bude problem – ako postoje brzi punjači duž vaše rute. Međutim, ono što sam primetio tokom testa, kada sam se približavao planini Ber, bilo je to su, od 12 punjača navedenih u softveru mape, svi bili zauzeti. Isto važi i za četiri punjača koji su bili najbliži.
Obavio sam svoje obaveze i proverio punjače pola sata kasnije – svi su još bili zauzeti. Da li se neko seća uragana Sendi, kada niste mogli da dobijete benzin u državnom području ili ste morali da čekate satima u redu da biste se napunili? Na nekim mestima još imamo istu situaciju sa javnim punjačima.
Utikač u garaži
Morao sam da se vratim kući i priključim 500e u trokraki utikač u garaži i ostavim ga tamo barem 10 sati, što mi zapravo nije smetalo. Lepo je misliti da možete kupiti električni automobil i samo ga priključiti i ne brinuti se o tome.
Takođe sam imao skuter na benzin, koji sam pregledao prošle nedelje, i između skutera i 500e stizao sam gde god mi je trebalo. Ali ne možete zaobići kratki domet 500e.
Šta je novo za 2024? 500e je nov, prethodni model je ukinut u SAD-u 2019.
Fiat 500: Unutrašnjost
Možete stati vi i vaš partner, kao i veliki pas poput mog ili manja deca. Za visoke i krupne odrasle osobe, nema baš mnogo prostora. Veliki ekran sistema za zabavu od 10,3 inča, osetljiv na dodir, pokreće Uconnect 5 softverski interfejs, a zvuk je snažan i zadovoljavajući. Sveukupno, unutrašnjost je moderna i prijatna, opremljena s više opreme nego prethodni model. Imate osećaj kao da ste u svemirskom čamcu iz filma.
Fiat 500: Motor
Imate jedan električni motor snage 87 kW, što odgovara približno 117 konjskih snaga. Model za 2024. počinje sa cenom od 34.095 dolara, sa mogućim rastom do 37.595 dolara, zavisno od opcija i trim nivoa koje izaberete.
Fiat 500: Performanse
Prednji pogon je vaša jedina opcija, što je plus za mali automobil kada se suočava sa snegom ili ledom. Brzo se krećete kao i svaki električni automobil na parkinzima i gradskim ulicama, ali ubrzanje je malo tromije na autoputevima – do 100 kilometara na čas dolazi za otprilike 8,5 sekundi.
Imate tri različita režima regenerativnog kočenja – Normal, Range i Sherpa, pri čemu je Sherpa vrsta hitne štednje električne energije koja će smanjiti sve odzive i održavati brzinu ispod 80 km/h, kako biste stigli do sledećeg punjača kada vam nestane energije.
Vožnja je čvrsta, ali unutrašnjost kabine je tiha. Držite čvrsto volan na neravnim putevima ili će vam lako izmaći iz ruku. Nema mnogo drugih stvari koje bih mogao reći o vožnji osim da odgovara veličini vozila (maleno) i njegovom motoru (mali). Ne očekujte nekakvo specijalno iskustvo i smanjite prohteve.
Zaključak? Iskustvo koje pruža je upravo ono što se očekuje – elegantan mali električni automobil, dobro izveden.
Izvor: Forbes / Džoš Maks
Foto: YouTube printscreen