Predsednik Partizana Rasim Ljajiić, nakon godinu dana u klubu govorio je o prošlosti, ali više o budućnosti i primerima iz Evrope koje bi da sledi.
Rasim Ljajić je govorio za Mozzart Sport o dašku optimizma koji je zapljusnuo Humsku, a na talasu promena više od 20.000 ljudi pohrlilo na stadion. U međuvremenu Partizan nije uspeo da klimu zadovoljstva konvertuje u pehar(e), pobede u derbiju ili plasman u Evropu, ali je i takav interesantan, daleko zanimljiviji od kluba koji je nizom decenijskih zlodela skoro uništen.
Kako ocenjujete prvih godinu dana na čelu Partizana?
„Ova godina je za mene ogroman izazov, ali i zadovoljstvo. Partizan je sada moj prioritet, iznad politike i drugih obaveza. U klub sam ušao sa namerom da ga učinim zdravijim i stabilnijim, iako rezultati još nisu onakvi kakve navijači priželjkuju. Sve što radimo – od vođenja kluba do rada sa saradnicima – zasnovano je na strasti i ljubavi prema Partizanu. Nema mesta za prosečnost, vreme takvih pristupa je prošlo.“
Da li ste morali da menjate svoj pristup u odnosu na period kada ste bili član upravnog odbora pre 15 godina?
„Situacija je potpuno drugačija. Pre petnaestak godina bio sam u poziciji člana uprave, sada sam prvi čovek kluba. Odgovornost je znatno veća i zahteva drugačiji pristup. Problemi su svakodnevni i ne možete ih ignorisati – bilo da se radi o nasleđenim dugovima ili neočekivanim zahtevima, koji često stižu iznenada.“
Kako se nosite sa pritiscima, uključujući finansijske izazove?
„Transparentno i odgovorno. Novac koji smo dobili od države koristimo isključivo za izmirivanje obaveza prema igračima, trenerima i klubovima. Sve se prati, ništa ne zadržavamo. Ovo nije samo finansijski izazov – to je pitanje integriteta i domaćinskog upravljanja klubom.“
Šta mislite o poređenju sa klubovima u regionu ili Evropi?
„Gledamo najbolje prakse iz Evrope, kao što su omladinske škole Ajaks i funkcionalnost Lajpciga ili Salcburga, i prilagođavamo ih našim uslovima. Cilj nam je da Partizan postane model za čitav region, sa jakom infrastrukturom, organizacijom i akademijom koja razvija igrače i ljude, ne samo fudbalere.“
Da li je cilj Partizana osvajanje trofeja ili razvoj igrača?
„Jedno ne isključuje drugo. Želimo da stvaramo sopstvene talente, ali i da budemo konkurentni na terenu. Ne ulazimo u besmislenu trku u naoružanju, jer to može dovesti do finansijskog kolapsa – ne želimo da se ponovi scenario poput raspada Sovjetskog Saveza. Umesto toga gradimo održiv model, gde rezultati i razvoj idu ruku pod ruku.“
Kako ocenjujete ambijent među navijačima i njihove zahteve?
„Navijači su strpljivi i svesni stanja u kojem smo zatekli Partizan. Ambijent je ključan – ne smemo zanemariti strast i emocije ljudi koji prate klub. Zato, čak i kada razmišljamo o prodaji igrača, cilj nije trenutni profit, već dugoročna stabilnost i konkurentnost.“
Koliko su uštede na platama važne u ovom procesu?
„Veoma. Samo na stavci plata smo uštedeli skoro pola miliona evra mesečno. To nam omogućava da godišnji budžet bude održiv i da klub funkcioniše u okviru realnih mogućnosti. Sredstva koja dobijamo od države koristimo isključivo za stabilizaciju, i to je transparentno.“
Šta se konkretno radi na infrastrukturnom planu i omladinskoj akademiji?
„Već renoviramo teren sa veštačkom travom, gradimo nove svlačionice i tribine u ‘Zemunelu’, radimo na internatu za mlade igrače sa multifunkcionalnim salama. Cilj je da omladinska akademija postane centar razvoja talenata iz cele regije, i da stvori buduće prvotimce i fudbalere koji će moći da nastave karijeru u velikim evropskim klubovima.“
Da li će biti prodaja igrača u januarskom prelaznom roku?
„Ako i bude, biće minimalne – samo da bi klub preživeo. Fokus je na razvoju mladih igrača i očuvanju konkurentnosti tima. Ne planiramo rasprodaju, već strateško upravljanje resursima i talentima.“
Koji je krajnji cilj Partizana do kraja sezone?
„Ostvarivanje kontinuiteta dobrih rezultata, borba za trofeje i stabilizacija kluba. Ne obećavamo titule, ali garantujemo posvećenost, transparentnost i konkurentnost. Naš cilj je Partizan koji se stalno razvija, kako na terenu, tako i u organizaciji kluba.“
Naslovnica
Foto: YouTube printscreen

